Děkujeme za pochopení.
Frances Farmer
Tak tohle jsou moje slova
Po Ostravě se městskou hromadnou bohužel pravidelně přepravuji každý den. Asi tak 2 X do měsíce se mi stává, že někam přijedu pozdě jednoduše proto, že je porucha tramvaje. Tu trasu, kde se stalo to neštěstí, mám projetou od svých dětských let tolikrát - ani ve snu by mne nenapadlo, jak je provoz na trati řízen. Když jsem o tom, co se stalo, slyšela, první mne napadlo, že ten tramvaják by se měl houpat na nejvyšší větvi. Teď, když vyplouvají na povrch zjištěné skutečnosti, vidím, že by nám v Ostravě nestačily stromy pro celé slavné DPO. Jenom to potvrzuje můj dlouhodobý názor, že v téhle instituci panuje neskutečný bordel a středověk. Někdo by za tuhle neprofesionalitu a oběti DPO měl být opravdu exemplárně potrestán. Ale ten tramvaják, co se zapomněl podívat do jízdního řádu, by to být asi neměl.
eonwe_
Přesně
To bylo první, co jsem si pomyslel. Ostravu neznám, su z Brna, ale když vidím, jak při každé padesátimetrové jednokolejné výluce (při opravě), je provoz řízen světelnou signalizací, nedokážu pochopit, že něco takového může, fungovat při běžném provozu jen na dobré slovo. Je škoda, že vždycky musí nápravu zjednat až zmařené životy (a osudy)!!!
Georgis Fasulis
Re: Přesně
Ano, je to tak. Při výlukách se dává ihned zabezpečení a ještě to řídí dispečeři. Jakmile je to zabezpečeno jen lidským faktorem, je to špatně, zvláš´t, kdyýž se někdy střídáte a někdy už ne. To je pak k neštěstí kousek. Potvrzují to lidé, kteří psali, že se to tam dělo často - že se zapomněli minout a pak jedna souprava musela couvnout, když se potkali na trati.
Mi se to tam nestalo, ale já tam nyní jezdím jen velmi zřídka.
Zdenda-69
Samozřejmě,
že byl bylo dobře tam nějaké zabezpečení mít (pak ale takové, které vypne proud - prý taková jsou, já do toho nevidím, takže můžu jen reprodukovat). Jinak hrozí při jiném zabezpečení, že se zmýlí nějaký dispečer anebo řidič "zasklí" návěstidlo - nic není 100%-ní.
Ale pokud tam zabezpečení není, tak je přece jednoduché pravidlo: zastávka, která je v kousek dvoukolejná a kde se míjejí je přece dána (ví se, která to je). Když na ni přijedu, tak neodjedu ze svého místa dřív, než se pozdravím a minu s kolegou jedoucím z protisměru. I kdybych měl sám nabrat zpoždění a i když nevím, proč zatím nikdo odnaproti nepřijel, přičemž už měl. Pokud tohle dodrží každý z řidičů u sebe, tak se na jednokolejce nepotkají. Víc spojů v jednom směru současně na trati není (tzn. dva dohromady), takže vím, že můžu potkat max. toho jednoho. Člověk si přece zafixuje - Vřesina, musíme se míjet (je jedno, kdo z těch dvou přijede do stanice dřív nebo později). A čekám. Max. mi třeba po chvilce dojde-aha nemusím
vozova.hradba
Re: Samozřejmě,
Rekl bych ze mimo spicku tu smycku projizdi tramvajka jen jedna, takze na nikoho neceka a s nikym se nemiji. Ty stretnute tramvaje mely byt ten den tusim posledni, takze stacilo aby v jedne tramvaji sly blbe hodinky. Coz je IMHO dost na houno jestli to bylo jedine zabezpeceni...
stev
Ubohost ostravského primátora nezná mezí
Na serveru ihned.cz odcitovali ostravského primátora: "Připadá mi zvláštní, že na počátku třetího tisíciletí ještě existují taková místa," řekl Kajnar a naznačil, že za to je odpovědný v lednu odvolaný ředitel Dopravního podniku Ostrava František Vaštík. "Ten předloni prodal ve veřejné dražbě pozemky, o které mělo město zájem. Porušil tím usnesení zastupitelstva a nerespektoval zájem města jako stoprocentního vlastníka," řekl tehdy Kajnar.
Zdá se tedy, že pan primátor necítí žádnou odpovědnost, ačkoliv město, jemuž šéfuje, je 100 % vlastníkem tratě, má v dopravním podniku své členy představenstva i dozorčí rady? A tahat do staleté zanedbanosti tratě již tři měsíce odvolaného ředitele DP? Proč ne i ty před ním? A proč ne současného? To je vrchol ubohosti.
vioš
Re: Ubohost ostravského primátora nezná mezí
A kdo jiný pak nese odpovědnost, když ne ředitel DP ? Byl tam přes deset let ...
VláďaK
On zase někdo šetřil,když
tam nedal dvoje koleje,ale nesmyslně je tam jenom jednokolejka.
Lanhout
Na Českých drahách je mnoho tratí,
Kde je zabezpečení podobné, jezdí se na dodržení křižování. A pak stačí, že si strojvedoucí neuvědomí, jaký je den v týdnu a odjede vneděli proti vlaku, protože myslí, že je sobota!
Lanhout
Na 4eských drahách je mnoho tratí,
Kde je zabezpečení podobné, jezdí se na dodržení křižování. A pak stačí, že si strojvedoucí neuvědomí, jaký je den v týdnu a odjede vneděli proti vlaku, protože myslí, že je sobota!
Georgis Fasulis
Re: Každá nehoda je zbytečná.
To není pravda, že každá nehoda je zbytečná. Jsou nehody, kterým se předejít dopředu nedá. Např. některé letecké nehody a jejich následné vyšetřování stály vždy v odhalení slabin v konstrukcích letadel. Těch se pak konstruktéři vystříhali.
grrrr....
Lidský faktor?
Tato tragédie pouze ukázala stav jednoho z mnoha úseků. Bohužel bylo jen otázkou času kdy a kde. To není problém dopravního podniku Ostrava, ale i např. Českých drah, kde by podobná tragédie skončila z daleko hrůznějšími následky. Zabezpečovací zařízení je mnohdy z období po druhé světové válce. A stačí si jen představit do jaké míry je takové zařízení bezpečné po např. 40 letém nepřetržitém provozu. A to, že se úsek této tragédie dá do pořádku na základě slibů nějakého pána mě nijak neukliďnuje.
denk niet
Co dodat...
... prostě neuvěřitelné, že u nás existuje něco takového, jako naprosto nezabezpečený úsek! Souhlasím s panem Patočkou (níže), že hlavní odpovědnost by měl - a hodně tvrdě - nést především člověk z vedení Dopravního podniku, do jehož kompetence bezpečnost provozu patří a kterého způsob "zabezpečení" tohoto úseku nechával v klidu!
To ovšem patrně zůstane pouze zbožným přáním a veškerá vina padne pouze na řidiče tramvaje...
Georgis Fasulis
Re: Co dodat...
Taky s Vámi souhlasím. Otázka je, jaké jsou v tomhle ohledu předpisy. Pokud takto nezabezpečený provoz na jednokolejce předpisy umožňují, pak jsou pánové "nahoře" v klidu.
- Počet článků 134
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 6224x
Seznam rubrik
- Běžecké blogy
- Příběhy více než smrtelně vážn
- Moje kuchařka
- Články publikované v MF Dnes
- Jednou větou
- Nezařazené
- Václav Klaus