Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FF

Frances Farmer

12. 4. 2008 23:17
Tak tohle jsou moje slova

Po Ostravě se městskou hromadnou bohužel pravidelně přepravuji každý den. Asi tak 2 X do měsíce se mi stává, že někam přijedu pozdě jednoduše proto, že je porucha tramvaje. Tu trasu, kde se stalo to neštěstí, mám projetou od svých dětských let tolikrát - ani ve snu by mne nenapadlo, jak je provoz na trati řízen. Když jsem o tom, co se stalo, slyšela, první mne napadlo, že ten tramvaják by se měl houpat na nejvyšší větvi. Teď, když vyplouvají na povrch zjištěné skutečnosti, vidím, že by nám v Ostravě nestačily stromy pro celé slavné DPO. Jenom to potvrzuje můj dlouhodobý názor, že v téhle instituci panuje neskutečný bordel a středověk. Někdo by za tuhle neprofesionalitu a oběti DPO měl být opravdu exemplárně potrestán. Ale ten tramvaják, co se zapomněl podívat do jízdního řádu, by to být asi neměl.

0 0
možnosti
JN

eonwe_

12. 4. 2008 22:32
Přesně

To bylo první, co jsem si pomyslel. Ostravu neznám, su z Brna, ale když vidím, jak při každé padesátimetrové jednokolejné výluce (při opravě), je provoz řízen světelnou signalizací, nedokážu pochopit, že něco takového může, fungovat při běžném provozu jen na dobré slovo. Je škoda, že vždycky musí nápravu zjednat až zmařené životy (a osudy)!!!

0 0
možnosti
GF

Georgis Fasulis

12. 4. 2008 23:21
Re: Přesně

Ano, je to tak. Při výlukách se dává ihned zabezpečení a ještě to řídí dispečeři. Jakmile je to zabezpečeno jen lidským faktorem, je to špatně, zvláš´t, kdyýž se někdy střídáte a někdy už ne. To je pak k neštěstí kousek. Potvrzují to lidé, kteří psali, že se to tam dělo často - že se zapomněli minout a pak jedna souprava musela couvnout, když se potkali na trati.

Mi se to tam nestalo, ale já tam nyní jezdím jen velmi zřídka.

0 0
možnosti
ZN

Zdenda-69

12. 4. 2008 22:02
Samozřejmě,

že byl bylo dobře tam nějaké zabezpečení mít (pak ale takové, které vypne proud - prý taková jsou, já do toho nevidím, takže můžu jen reprodukovat). Jinak hrozí při jiném zabezpečení, že se zmýlí nějaký dispečer anebo řidič "zasklí" návěstidlo - nic není 100%-ní.   

Ale pokud tam zabezpečení není, tak je přece jednoduché pravidlo: zastávka, která je v kousek dvoukolejná a kde se míjejí je přece dána (ví se, která to je). Když na ni přijedu, tak neodjedu ze svého místa dřív, než se pozdravím a minu s kolegou jedoucím z protisměru. I kdybych měl sám nabrat zpoždění a i když nevím, proč zatím nikdo odnaproti nepřijel, přičemž už měl. Pokud tohle dodrží každý z řidičů u sebe, tak se na jednokolejce nepotkají. Víc spojů v jednom směru současně na trati není (tzn. dva dohromady), takže vím, že můžu potkat max. toho jednoho. Člověk si přece zafixuje - Vřesina, musíme se míjet (je jedno, kdo z těch dvou přijede do stanice dřív nebo později). A čekám. Max. mi třeba po chvilce dojde-aha nemusím

0 0
možnosti
JN

vozova.hradba

12. 4. 2008 22:16
Re: Samozřejmě,

Rekl bych ze mimo spicku tu smycku projizdi tramvajka jen jedna, takze na nikoho neceka a s nikym se nemiji. Ty stretnute tramvaje mely byt ten den tusim posledni, takze stacilo aby v jedne tramvaji sly blbe hodinky. Coz je IMHO dost na houno jestli to bylo jedine zabezpeceni...

0 0
možnosti
ŠF

stev

12. 4. 2008 21:36
Ubohost ostravského primátora nezná mezí

Na serveru ihned.cz odcitovali ostravského primátora: "Připadá mi zvláštní, že na počátku třetího tisíciletí ještě existují taková místa," řekl Kajnar a naznačil, že za to je odpovědný v lednu odvolaný ředitel Dopravního podniku Ostrava František Vaštík. "Ten předloni prodal ve veřejné dražbě pozemky, o které mělo město zájem. Porušil tím usnesení zastupitelstva a nerespektoval zájem města jako stoprocentního vlastníka," řekl tehdy Kajnar.

Zdá se tedy, že pan primátor necítí žádnou odpovědnost, ačkoliv město, jemuž šéfuje, je 100 % vlastníkem tratě, má v dopravním podniku své členy představenstva i dozorčí rady? A tahat do staleté zanedbanosti tratě již tři měsíce odvolaného ředitele DP? Proč ne i ty před ním? A proč ne současného? To je vrchol ubohosti.

0 0
možnosti
TJ

vioš

12. 4. 2008 22:49
Re: Ubohost ostravského primátora nezná mezí

A kdo jiný pak nese odpovědnost, když ne ředitel DP ? Byl tam  přes deset let ...

0 0
možnosti
VK

VláďaK

12. 4. 2008 20:59
On zase někdo šetřil,když

tam nedal dvoje koleje,ale nesmyslně je tam jenom jednokolejka.

0 0
možnosti
MK

Lanhout

12. 4. 2008 20:30
Na Českých drahách je mnoho tratí,

Kde je zabezpečení podobné, jezdí se na dodržení křižování. A pak stačí, že si strojvedoucí neuvědomí, jaký je den v týdnu a odjede vneděli proti vlaku, protože myslí, že je sobota!;-O

0 0
možnosti
MK

Lanhout

12. 4. 2008 20:28
Na 4eských drahách je mnoho tratí,

Kde je zabezpečení podobné, jezdí se na dodržení křižování. A pak stačí, že si strojvedoucí neuvědomí, jaký je den v týdnu a odjede vneděli proti vlaku, protože myslí, že je sobota!;-O

0 0
možnosti
S

stormon

12. 4. 2008 18:14
Každá nehoda je zbytečná.

0 0
možnosti
GF

Georgis Fasulis

12. 4. 2008 19:49
Re: Každá nehoda je zbytečná.

To není pravda, že každá nehoda je zbytečná. Jsou nehody, kterým se předejít dopředu nedá. Např. některé letecké nehody a jejich následné vyšetřování stály vždy v odhalení slabin v konstrukcích letadel. Těch se pak konstruktéři vystříhali.

0 0
možnosti
JD

grrrr....

12. 4. 2008 14:10
Lidský faktor?

Tato tragédie pouze ukázala stav jednoho z mnoha úseků. Bohužel bylo jen otázkou času kdy a kde. To není problém dopravního podniku Ostrava, ale i např. Českých drah, kde by podobná tragédie skončila z daleko hrůznějšími následky. Zabezpečovací zařízení je mnohdy z období po druhé světové válce. A stačí si jen představit do jaké míry je takové zařízení bezpečné po např. 40 letém nepřetržitém provozu. A to, že se úsek této tragédie dá do pořádku na základě slibů nějakého pána mě nijak neukliďnuje.

0 0
možnosti
DN

denk niet

12. 4. 2008 13:10
Co dodat...

... prostě neuvěřitelné, že u nás existuje něco takového, jako naprosto nezabezpečený úsek! Souhlasím s panem Patočkou (níže), že hlavní odpovědnost by měl - a hodně tvrdě - nést především člověk z vedení Dopravního podniku, do jehož kompetence bezpečnost provozu patří a kterého způsob "zabezpečení" tohoto úseku nechával v klidu!

To ovšem patrně zůstane pouze zbožným přáním a veškerá vina padne pouze na řidiče tramvaje... Rv

0 0
možnosti
GF

Georgis Fasulis

12. 4. 2008 13:13
Re: Co dodat...

Taky s Vámi souhlasím. Otázka je, jaké jsou v tomhle ohledu předpisy. Pokud takto nezabezpečený provoz na jednokolejce předpisy umožňují, pak jsou pánové "nahoře" v klidu.

0 0
možnosti
  • Počet článků 134
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6224x
Kdo jsem? Jsem jedna desetimilióntina této země - nic více, ale ani nic méně.