Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

Šerlok Homeless

7. 11. 2011 9:18
Moje analýza

Zopakujme si podstatu liberalismu:

Máme tady dva světy: Svět soukromých subjektů (ať už jednotlivců, anebo hierarchicky řízených soukromých subjektů) a svět států.

Svět států se dělí na státy řízené podobně jako podniky ("vlastněné" jednou osobou či klikou, která je bez krveprolití neodvolatelná, tedy diktatury) a státy, kde každá vláda dostává omezený mandát co do kompetencí a do času.

Státy řízené hierarchicky mohou potenciálně být řízeny efektivněji, je-li diktátor osvícený. Problém nastává, že ono "osvícení" není jak hodnotit a ukáže-li se diktátor jako neosvícený, není jak ho odvolat. Navíc, diktátor optimalizuje svůj užitek a poddaní jsou pro něj jen prostředkem, jak tohoto užitku dosáhnout. ...

0 0
možnosti
JJ

Šerlok Homeless

7. 11. 2011 9:18
Re: Moje analýza

Naproti tomu v demokratických zemích je mandát vládce ovařován periodicky opakovanými volbami, ve kterých je možno sesadit bez krveprolití vládu špatnou a zvolit vládu lepší. Navíc, demokracie nespočívá jen v omezeném mandátu vládců co do časové periody ale také v omezeném mandátu zasahovat mocensky do života "poddaných".

Proč je dobré mít hierarchicky řízené obchodní společnosti a demokraticky řízené státy? S obchodní společností, s níž nejste spokojen (ať už jako její zaměstnanec, její akcionář či její klient) se můžete rozejít bez nutnosti se stěhovat ze země do země - na rozdíl od států. A vybíráte si sám, individuálně (na rozdíl od skupinového výběru při volbách).

Buď me tedy rádi, že máme neefektivní formu vlády, jakou demokracie je, protože špatnou vládu máme možnost vyměnit bez krveprolití. Je to forma špatná, ale nikdo nic lepšího nevymyslel ... tohle znáte, že?

JENŽE: .........

Problém nastává při STYKU těchto dvou světů: Světa byznysu a světa vládnutí....

0 0
možnosti

rezjirrezjir

7. 11. 2011 9:12
Pro upřesnění

v systemju pružných kursů nemůže měna ani devalvovat, ani revalvovat. To se může stát pouze tehdy, když centrální banka vyhlásí, že snižuje či zvyšuje váhu zlata, nabízeného za jednu odkoupenou bankovku. V systému pevných kursů jsou vzájemné poměry dány poměrem zlata, nabízeného za odkup.

0 0
možnosti
JJ

Šerlok Homeless

7. 11. 2011 9:11
Pravdu díc, ten pokus spustit referendum mi otevřel oči.

Doklaplo mi, o co v tom Řecku jde. I kdyby se žádné referendum neuskutečnilo, tak ten povyk okolo musel probudit každého, kdo chtěl slyšet.

Jen bych chtěl Řeky varovat: Diktatura není dobrou cestou a chaos taky ne. Bojím se, aby nezabžedly do tenat nějakého diktátora, ať už komunistického, fašistického nebo nějakého "nového ražení".

Svou analýzu, k čemu v Řecku došlo, jsem už napsal jinde, pokusím se to vyhledat (může to být poučením pro ostatní, protože Řecko spadlo do jámy, do které s menší či větší rychlostí míří i ostatní demokracie).!!

0 0
možnosti
JJ

Šerlok Homeless

7. 11. 2011 9:11
Re: Pravdu díc, ten pokus spustit referendum mi otevřel oči.

... nezabředli ...

0 0
možnosti
JJ

jita

7. 11. 2011 8:38
Snad se někdy dozvíme pravdu

Nebylo i po chuti, když nás strašili řeckým dluhem. V té době lidé jen viděli co bylo na plakátech a v letácích. A kdo z nich si zjistil jak to je? Kdo za to může a jak se to vyvíjelo. Rok levicové vlády neudělá takový dluh jaký má Řecko. Když jsem si o tom zjišťovala něco více, velmi mě překvapilo, že Itálie měla v té době větší dluh a psal někdo o této zemi? Nepíší o ní dodnes - více píší o Španělsku. A když si to tak vezmu Francie je také na šikmém ploše. Její dluh také není maličký.  Už neznám přesná čísla, v době, kdy nám otloukali o hlavu Řecko jsem je věděla a kdykoliv mě na ulici přepadl nějaký mlaďoch s letáky, nebo slovy mě přemlouvajíc, že přece nechceme být jako Řecko, ukecala jsem ho argumenty, že jako Itále Španělsko také ne a že by mě moc zajímalo, proč se stále mluví jen o Řecku a proč tam nejsou ani tyhle země, když to mají tak nahnuté. Jinak v 96 jsem jela na dovolenou a cestou v autobuse nám průvodkyně vyprávěla příběh jedné státní zaměnstnankyně. ....

0 0
možnosti
JJ

jita

7. 11. 2011 8:45
Re: Snad se někdy dozvíme pravdu

Nastoupila do práce na jaře a protože v létě není zvykem v té zemi pracovat jela na dovolenou(lidé léto tráví na plážích a kolikrát se i živí tím co v moři uloví) - do jiné země. Tam si zlomila nohu a byla v pracovní neschopnosti. Zlomila si jí tak šikovně, že jí musleli několikrát operovat a marodila víc jak půl roku. Mezi tím se tam seznámila, otěhotněla a vdala a měla rizikové těhotenství - tedy byla doma, potom porodila,  měla mateřskou. Pak přišlo další dítě - to bylo už druhý rok a pořád jí platils tát té země, kde pracovala pár měsíců někde na úřadě. Pokud si myslíte, že její domovskou zemí bylo řecko(po všech řečech co jsme o tom slyšeli), jste vedle. Stačí se na mapě podívat kousek  na západ - je to Itálie. Nevím jestli to byla pravda, nebo jeslti dnes by to bylo možné, už tenkrát jsem byla v šoku. Ale jak to znám je to jižní národ, mentalitu mají podobnou.

0 0
možnosti
M

miyu_01

7. 11. 2011 8:26
Je to proste takovy oblibenec

http://www.youtube.com/watch?v=ZicvX_9zS1I ;-D

0 0
možnosti
FM

František Matějka

7. 11. 2011 7:59
200tis lidí propustil jen proto..

... aby dostali Řekové další peníze na dluh. To nebylo z přesvědčení, ale z naprosté nouze. Neměl na výběr a udělal by to každý z nich.

0 0
možnosti
O

o.kostal

7. 11. 2011 7:55
Karma!

Pan Tomský je snad brigadnik a ne novinar... bohuzel z novinariny se stala zumpa.

1 0
možnosti
GF

Georgis Fasulis

7. 11. 2011 10:49
Re: Karma!

Pan Tomský je v tom nevinně. Vysvětlení pod čarou. Popel si sypu na hlavu já.

0 0
možnosti
  • Počet článků 134
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6224x
Kdo jsem? Jsem jedna desetimilióntina této země - nic více, ale ani nic méně.