Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

kolyvanov

31. 8. 2010 1:29
Autore...

4) - nevim jak v Praze, ale Brno, Olomouc, Bratislava - nikde tady kulate znacky omezuji rychlost v takovem pripadu nejsou. Protoze vsichni vedi (hm, skoro vsichni), kolik je maximum na dalnici v obci

1) - fakt netusim, kde jezdis, autore. Castejsi jsou logicky na eRkach, ale pokud budeme slovickarit, tak jsou i na dalnicich

3)  - zpomalit a zaradit se za kamion znamena vjet na dalnici rychlosti do 70 kilometru v hodine. Na konci toho pripojovaciho pruhu zadnou zed nevidim, tak i kdybych behem toho skoro kilometru (v tomto pripade je pruh velmi dlouhy) nezvladl rozjet sve auto na 90 kmh a zaradit se pred kamion, kde mam naprostou jistotu, ze za sebou nikoho neohrozim, tak holt pojedu dal odstavnym pruhem a budu doufat, ze casem to na 90 konecne vytahnu.

Mimochodem co kdyz lehce zpomalim, ale za timhle kamionem pojede dalsi kamion a pak zase dalsi a jeste jeden a porad zadna mezera - jak tohle skonci? V ramci opatrnosti bude idealni na konci pripojovacich pruhu zastavit, ze?

0 0
možnosti
DM

Nejsem přezdívka

31. 8. 2010 10:09
Re: Autore...

Zařazujete-li se za kamion, vidíte zda tam něco jede nebo ne (máte snad zrcátka). Zařazujete-li se před, máte sice jistotu, že neohrozíte nikoho za sebou, nemáte ale jistotu, že někdo právě předjíždí kamion zleva (toho nikde vidět nemůžete) a ten chce zrovna pustit ještě rychlejšího, takže se před kamionem hezky srazíte. 

A dva tři kamiony? Už jsem na to kdesi odpovídal. zařazuji-li se mezi dva kamiony, tak je nepředjíždím. Takže pokud vidím, že kamiony mají mezi sebou místo (a slušný řidič ho udělá), klidně mezi ně vjedu. Když vidím, že za volantem sedí prase, tak holt musím počkat - je to stejné jako kdekoli při jízdě z pruhu do pruhu v hustém provozu.  

0 0
možnosti
DM

Nejsem přezdívka

31. 8. 2010 0:27
Souhlas

Na televizi jsem se naštěstí nedíval, stačilo mi to, co bylo v novinách. Všechny situace přinejmenším sporné. A kdybych měl předjíždět kamion zprava v situaci "chyba č. 3", musel bych být blázen, idiot, nebo sebevrah.

PS.: Řídím už skoro čtyřicet let a naposled jsem ťuknul auto v roce 1975... 

0 0
možnosti
H

habr

31. 8. 2010 1:49
Re: Souhlas

Nejezdi jenom po dvorku.

To, že jsi od roku 1975 auto ne´tukl neznamená, že jsi dobrý řidič. Třeba jsi měl štěstí, že ti okolo to včas zvládli a tedy žádý šrám není díky šikovnosti okolí. A pozoruji, že jsi také brzda provozu, když se domníváš, že předjet kamion či osobák v takové situaci může jen sebevrah. jak už zde jiní píší - záleží na situaci, na délce přípojného pruhu, na kvalitě auta. Pro mne je to celkem běžná dopravni situace, někdy takto najíždím a předjíždím sám, jindy zas mne obdobně předjedou jiní. Pokud ale neznám předpisy a takové předjetí budu považovat za přestupek, mnohým naskočí rudo před očima a začnou blbnout. Třeba začne úmyslně zrychlovat aby se auto před něj nedostalo. A o problém je vystaráno.

0 0
možnosti
PK

dolch

30. 8. 2010 23:33
Chachá

Jak jsem šťasten, že na podobné kraviny jako je talentmánie nebo národní řidičák nereflektuji :-) Nechávají mě naprosto chladným.

0 0
možnosti
LR

radik

31. 8. 2010 8:59
Re: Chachá

Kdyby to byla pravda tak to nikde neventiluješ a už vůbec bys nečetl a nediskutoval u takového článku. ;-)

0 0
možnosti
DA

DannyFloyd

30. 8. 2010 23:01
Souhlas!!!

Naprosto a 100% souhlasím!!! Udělal jsem přesně ty stejné chyby a logika odpovědí byla v mém případě úplně stejná!

Například zařazení na dálnici když vlevo od vás jede kamion? Kolikrát už jste se někdo ocitli ve stejné situaci? Zrychlit a zařadit se před 24 tunový kolos může v této situaci jen magor, majitel tanku, letadla nebo vozu typy "0-100km/h za 3 sekundy". Ostatní smrtelníci zpomalí, kamion projede, zařadí se za něj a až to bude bezpečné, tak jej předjedou... Nechám stranou to, že za kamionem podle zrcátek nic nejede, ale před ním? Kde vzal proboha autor testu jistotu, že se před kamionem nezařazuje jiné auto? Není a nebylo by vůbec vidět.

Jediným přínosem autoškoly národa bylo kroužení na okruhu pod vlivem alkoholu... Pokud alespoň pár lidí bylo vyděšeno, splnilo to svůj účel.

Z toho ostatního museli být vyděšeni jen řidiči, kteří jezdí ohleduplně a bezpečně!

Milá ČT, DNES, Policie ČR a Ministerstvo dopravy, opravdu se vám povedlo dokonale z lidí udělat idioty! Tisíceré díky!

0 0
možnosti
H

habr

30. 8. 2010 23:41
Re: Souhlas!!!

Otázka zněla jestli mohu kamión připojovacím pruhem předjet. odpověď je, že mohu, pokud je dostatečně dlouhý. O tom, co a kde jede se v otázce nemluví. Tak proč pořád spekulujete jestli jede či nejede v nějakém pruhu jiné auto. Otázka v testu musí být jasná a zřetelná a testová odpověď také.

V praxi si každý řidič sám zváží zda kamión podjede, či zda si přibrzdí a zařadí za něj. Každý podle svých schopností, stavu vozovky, situace v dopravě apod., ale to už testová otázka neřešila, protože by otázky byla moc složitá.

takže ještě jednou. Dle silničního zákona mohu připojovacím pruhem vozidlo v pravém jízdním pruhu dalnice (silnice pro motorová vozidla) předjet, pokud ten pruh je dostatečně dlouhý. je také samozřejmé, že přitom nesmím ohrozit,či omezit další účastníky provozu.

0 0
možnosti

u.boat

30. 8. 2010 21:42
Je zavádějící

pokládat otázku o bezpečnosti/ nebezpečnosti předjížděcího manévru, pokud autoři neurčí v jakém autě virtuálně "sedíte"

se svojí jednatrojkou bxch do toho nešel, ale sedět v něčem agilnějším tak je to o něčem jiném...

Jinak na okraj - nájezdů bez připojovacího pruhu jsou na D1 okolo Brna 3 pr***e. Takový místní kolorit...

0 0
možnosti
H

habr

30. 8. 2010 21:52
Re: Je zavádějící

Auto bylo na začátku určeno - Ford Fokus i předvedeny jeho funkce které jsme měli vnímat a sledovat. Řekl bych docela normální auto

0 0
možnosti
H

habr

30. 8. 2010 21:34
Další človíček, kterému test poškrábal jeho ego.

Jednak test byla hra a jednak i přes špatnou grafiku se mnoho nechalo domyslet co autor otázky chtěl říci. A možná i o tom takový test byl - naučit se předvídat, sledovat provoz a značky apod.

Další drobnost - posílat SMS do takové soutěže a potom se čílit nad odpovědí mi připadá úsměvné. Za 50 kč si raději koupím několik punčových řezů a osladím si život.

Nesledoval jsem otázky zas tak moc pečlivě, občas jsem se na obrazovce nestačil zorientovat, ale jediné co jsem nezvládl bylo předjíždění řady aut, protože kamion protisměru byl malinký a nepochopil jsem co je to za tečku - víc jsem se soustředil na rozestupy aut před.

Většina otázek byla z běžného provozu a pokud jsme jako národ nasekali tolik chyb, skutečně to o něčem vypovídá i když to byla jenom obyčejná virtuální hra.;-D

0 0
možnosti
DA

DannyFloyd

30. 8. 2010 23:14
Re: Další človíček, kterému test poškrábal jeho ego.

Zajímavý názor. Čím si pak ale mám vysvětlit, že 3/4 lidí, pardon řidičů a řidiček, v tomto testu neuspělo?

Souhlasím - většina otázek byla opravdu z běžného provozu. A tuto "většinu" otázek také téměř všichni zodpověděli správně. Bohužel minimálně 3-4 otázky byly zcela z jiného světa, zřejmě duševní výplody choré mysli autora testu - prostě mimo realitu.

Rozhodně mě osobně nikdo ego nepoškrábal, po prvním setu otázek jsem se bavil a předpokládal že i další situace budou stejně "čitelné" jako např. 3.otázka se stopkou na dálničním nájezdu.

No a za 50 Kč bych si radši koupil 2 piva, a pak pěkně dlouho nesedl za volant, pan Karel Hynek byl docela odstrašující.

A propos, jezdím 11 let, bez jakékoli pokuty, trestného bodu či nehody. To tedy znamená, že jsem asi špatný řidič...?! :-(

0 0
možnosti
H_

Homer _16

30. 8. 2010 20:32
Tolik emocí kvůli jednomu amatérsky zfušovanému pořadu...

0 0
možnosti
D

devil666

30. 8. 2010 20:17
VELMI PĚKNĚ A VÝSTIŽNĚ POPSÁNO

Ještě bych přidal situaci kdy bylo jako chybné vyhodnoceno řešení nepředjíždět před křižovatkou. To je samozřejmě také nesmysl, protože předjíždět před křižovatkou i když jsem na hlavní je sice povoleno, ale krajně riskantní !!!

0 0
možnosti
KN

Karl Novak

30. 8. 2010 20:03
Nejhorší na tom je, že tuto televizi

si musíme povinně platit, i když se koukat nechceme.

0 0
možnosti
D

druhy_nick_pane_cenzore

30. 8. 2010 19:15
NAPROSTY SOUHLAS!

PS: Nevim jak jinde v CR ale s tou 80tkou na dalnici, jak v Praze, tak v Brne tak v olomouci, kdyz tudy projizdim vzdy je takovyto usek oznacem "okuhem" coz pak je jasne, ze se zde ma jet 80tkou. Samozrejme z predchozich chytaku jsem se zde v soutezi nechytl na musku a odpovedel jsem spravne, jen takove znaceni je proste divne ale podle zakona spravne.;-D

0 0
možnosti
MB

kolyvanov

31. 8. 2010 1:40
Re: NAPROSTY SOUHLAS!

Olomouc do Brna od konce koleji. Jak si to vybavuji... Napred je obycejny mesto (takze 50), potom je kulata 80, potom konec mesta, potom 100, potom (pred zuzenim na jeden pruh) zase 80.Ano, kulaty tam jsou, ale ne soucasne s obci. Smerem do Olomouce si je soucasne taky nevybavuju. Brno z D1 od vyskova. Tesne za sjezdem (exit 203) je znacky konec dalnice (takze 90), za tou zatackou je znovu znacka dalnice (takze 130), na vsech sjezdech je pak znacka konec dalnice a soucasne zacatek mesta (cili nahle snizeni ze 130 na 50, coz je technicke neproveditelne u zetoru asi), nekde u krasneho je znacka zacatek obce, ale zadna kulata znacka (takze 80) a nejakych 200 metru za tim je kulata 70. Za prvnima svetlama je potom uz 60, ktera je na celym okruhu. V opacnem smeru je na zacatku Ostravske 80, za Krasneho 100 a za sjezdem ve Slatine pouze znacka konec obce. Takze nevim kudy jezdis, ale VZDY tam kulata znacka neni ani omylem

0 0
možnosti
  • Počet článků 134
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6224x
Kdo jsem? Jsem jedna desetimilióntina této země - nic více, ale ani nic méně.