Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
GF

Georgis Fasulis

7. 4. 2008 16:30
Děkuji za reakce

Díky všem za reakce (myslím ty relevantní). Na mou obranu: Nevím, co je na článku tendenčního a jednostranného. Snažil jsem se oprostit od nějakých emocí, ale ve chvíli, kdy víte, že jsem Řek, vždy je jednoduché mě obvinit z jednostrannosti.

Napsal jsem pouze fakta, o kterých většina Čechů nemá ani ponětí. Nevím jak byste se dívali např. na Němce, kdyby si dali do své ústavy boj za obnovení 3. říše včetně Bohmen und Mahren, a do svých znaků si dali Pražský hrad.

Makedonci hledají své kořeny v Alexandru Makedonském, který byl Řek, oni jeho řecký původ ale popírají! Přitom přišli na toto území téměř o 1000 let později.

I makedonský národ si vytvořili uměle - ve skutečnosti jsou to Srbové, Bulhaři, Turci, Romové atd... Zkuste si o tom něco přečíst. Je to podobné jako s Bosňáky - taky žádní neexistují - vznikli z praktických důvodů - uměle.

My Makedoncům neupíráme jejich zemi, jejich stát - chceme pouze, aby nekroutili dějinami, nepřivlastňovali si cizí historii z expanzních důvodů.

0 0
možnosti
GF

Georgis Fasulis

7. 4. 2008 16:37
Re: Děkuji za reakce

Makedonci také rádi tvrdí, že na severu Řecka nežijí Řekové, ale Řeky utlačovaná makedonská menšina, což je lež. Běžte se na to utlačování zeptat do ktraje u Gevgelije, Humenitce apod. Moje matka se tam narodila, něco o tom kraji vím, i o jejich lidech a kořenech. 

Ano, Makedonců, tak jak je vnímají dnešní Makedonci, tam bylo něco okolo 200.000 (podobně to bylo zase s řeckou menšinou v Makedonii či Albánii) - po 2. svět. válce byli tito Makedonci násilně pořečtěni - to bylo z dnešního hlediska nepřípustné. Dnes jsou ale jejich potomci z drtivé většiny (až na výjimky) spokojení Řekové a žádné expanzní tendnece směrem k Makedonii tam nejsou.

0 0
možnosti
MK

majklos

7. 4. 2008 13:03
Ne Fyromáci , ale Fyromané :)

;-)

0 0
možnosti
GF

Georgis Fasulis

7. 4. 2008 16:38
Re: Ne Fyromáci , ale Fyromané :)

Tak tedy Fyromané ty pyromane. :-)

Já bych nechtěl být ani Fyromák ani Fyroman ba ani ropák. :-)

0 0
možnosti
PZ

Tuřínek

7. 4. 2008 11:20
Mňo...

zdá se mi to poněkud malicherné, hádat se o takové věci, ale hlavně se divím, že se sami Makedonci nestydí. Dát si na mince nějako věž, která ani není v jejich státě? To my neřikejte, že se v Makedonii nemají taky nějakou pěknou věž :-))

Jinak díky za článek, alespoň jsem se něco dozvěděla. Přiznávám, že teď jsem o existenci nějakého FYROMu neměla ani potuchy...

0 0
možnosti
J

Jirka1968

7. 4. 2008 11:10
Dnes bohužel bez karmy

Jednak mě mrzí,že je článek příliš jednostranný (argumenty viz diskuze níže), a jednak si nemůžu odpustit malé srovnání a otázku. Vyjádřilo Řecko stejné protesty a tlak ve chvíli, kdy Kosovo s pomocí mnohých vyhlášovalo "nezávislost" na Srbsku? Ve chvili kdy volalo po Velké Albánii (ano jistě,v této chvíli už tato záležitost není aktuální a nemluví se o ní), kdy se mávalo Albánskými vlajkami a mluvilo o suverenitě.Nějak se nemůžu vyrovnat s existencí dvojího metru, ať už se jedná o kohokoliv.

0 0
možnosti
MK

majklos

7. 4. 2008 13:06
Re: Dnes bohužel bez karmy

tady se přece nejedná o hodnocení procesu osamostatňování evropských států po II.světové válce..ale o pohled Řeků na Makedonskou samostatnost... nevidím v té údajné jednostrannosti nic špatného..

0 0
možnosti
J

jkavcl

7. 4. 2008 10:51
Byls tam?

Juro, mrzí mě, že jsi tento článek napsal tak zaujatě a jednostranně. Byl jsi vůbec někdy v Makedonii? Já několikrát a nikdy jsem neslyšel od nikoho ani náznak tendencí o kterých píšeš. A to jsem se bavil s lidmi od úrovně řidiče dodávky po náměstka ministra... Bohužel právě tendenční články jako je tento rozdmýchávají často malicherné spory. Takže dneska máš u mě místo karmy velký černý puntík :-(

0 0
možnosti

CART09

7. 4. 2008 9:50
Tak je to dobrý,

můžeme si dělat nárok na kus Německa, jmenuje se to tam přece Böhmerwald...

Pane, přestaňte už chlastat, a otevřete oči!!! Ty tři body mají být jako důkazy?? Řekl někdy nějaký makedonský představitel, že si jejich stát dělá nároky na řeckou provincii Makedonia? Pokud je mi známo, tak neřekl... A že se čerstvě osamostatněná republika obrací ke své historii a hledá své kořeny, to Vám vadí? Zapře snad Řecko Homéra, protože oslavuje hrdiny, kteří dobývají (dnes tureckou)  Tróju??

Podle Vaší logiky by se mohli ozývat Němci, Poláci i Rusové, pokud by dala ČR na minci katedrálu v dnešním Kaliningradu, protože tam kdysi Jan Žižka vyhrál bitvu... Nemyslím si, že ani dnešní stihomamem postižené Rusko by to bralo jako akt agrese... A Alexandr Makedonský je postava ještě o trochu víc historická, než Jan Žižka, nemyslíte??

0 0
možnosti
YY

Yeback

6. 4. 2008 21:36
Free Tibet! Free Kosovo! Free Macedonia!

R^

;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Ludek_II

6. 4. 2008 22:25
Re: Free Tibet! Free Kosovo! Free Macedonia!

Slobodna Srbia :-P

0 0
možnosti
T

tippler

6. 4. 2008 21:33
Řekové blázní

Jedna z částí Belgie (ano, ta sousedící s Lucemburskem) se jmenuje Luxembourg. O územních nárocích Lucemburského Velkovévodství na tuto oblast mi není nic známo, o obstrukcích Belgie vůči sousedovi zrovna tak...

0 0
možnosti
WD

wildge

6. 4. 2008 19:31
Rekove

jsou blazni. Hadaji se se sousedem kvuli symbolum. Magori.

0 0
možnosti

lubossula

6. 4. 2008 19:26
mam

pocit, ze s makedonii maji problem i bulhari

0 0
možnosti
  • Počet článků 134
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6224x
Kdo jsem? Jsem jedna desetimilióntina této země - nic více, ale ani nic méně.