Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

fidel

24. 6. 2008 10:54
kosovo

Ano  jsem proti Kosovu -. jeho uznání de iure ze strany České republiky , protože jeho vznik je v rozporu s právními normami. Ale musím se smířít s tím, že do evropského prostoru s ním a jaho lidmi   "proniká" jiná kultura, vadí mi to jako  člověku s křestanskými kořeny ale  musím to respektovat, naučit se  s tím žít. Človek je tvor jedinečný a "různobarevný". Pokud mi nebude zasahovat do mé svobody, tak je vše o.k. 

0 0
možnosti
PP

fidel

23. 6. 2008 12:44
MAKEDONIA

Jenomže FYROM tvrdohlavě nesouhlasí. Místo toho pokračuje v provokacích – nedávno si např. nazvali letiště ve Skopji jako Letiště Alexandra Velikého.

Je na čase, aby FYROMáci buď dostali rozum a také oni přistoupili ke kompromisům, nebo zůstanou navždy jen FYROMáky. Izolováni, chudí a sami.

GF --- precti si to znova po sobě .---  ač čtu s klidem po nekolikáté, tak je to jako by to napsal nějaký řecký plukovník ze 70-tých let ......... termín FYROMáci je děsivý a mám z něj husí kůži  ......

I Řekové si jinde ve světě "přivlastňují" svá místa, své dějiny , hledají své kořeny i tam kde jsou jiné ...... takový je život , tak je neupírejte Makedoncům ....

0 0
možnosti
GF

Georgis Fasulis

23. 6. 2008 15:39
Re: MAKEDONIA

Si děláš srandu? To ji mají Řekové  říct,  ano, promiňte, že jsem tady tisíce let žili, my z Řecka vypadneme a ode dnes je to až po Larisu vaše, my už se s vašim dovolením stáhneme na Peloponés. Takhle si to představuješ Fideli? Zajimavé, že při tvrdých diskusích na téma odsun Němců, si tak tolerantní nebyl.

Řekové brání jen svoji svébytnost, nic více. Za ta léta ztratili celou Malou Asii.

Název Fyromáci zní děsivě, já ho ale nevymyslel. Kdyby ustoupili alespoń o kousek, spor byl dávno vyřešen. makedonie nechce ustoupit ani o malý kousínek, cítí za sebou ochranu USA, stejně jako Kosovo.

Předpokádám, že si asi neviděl jejich demonstrace, na kterých mávali řeckou vlajkou, na nichž místo kříže řeckého vyl kříž hákový.

0 0
možnosti
PZ

Karlik1263

23. 5. 2008 9:21
Aspon se musi jedno dat Cechum

Kdyz prisel rozpad Ceskoslovenska,radsi sel prumerny Cech do hospody na pivo,nez aby se znervoznoval :-)Obcanskou Valkou..

0 0
možnosti
L

liason

13. 4. 2008 13:24
Měl jsem tu možnost v Makedonii pobývat,

díky své profesi. A proto si myslím, že Makedonce dnes trápí zcela jiné věci než název, a sice "albánský problém", respektive mezinárodní uznání Kosova, které velmi pravděpodobně zařízne i Makedonii. Na ose Tetovo-Gostivar-Debar směrem k Albánské hranici vládne UCK, přesněji řečeno její sesterská organizace, jejíž oblíbenou kratochvílí je střílení makedonských polistů a samotní Makedonci tuší, že jsou na řadě. Nežijí zrovna obklopeni přáteli od východu přes jih až po západ.....jejich problémy mi občas připomínají naší vlastní historii.......

0 0
možnosti
MT

Terzi

13. 4. 2008 0:05
...a jeste neco...

...cetl jsem si tve prispevky v diskuzi, nevis nic, jen slepe panackujes fashisoidni stanovisko Recka, ktere samo neni schopno zadne vnitrni organizace, coz dokazali nedavno pri Olympiade a pozarech, kdyby jim opet nepomohli jejich panickove z UK, tak nevim...taky pochybuji, ze vubec umis recky, ...oh ty jsi mi hnul zluci...Prosim vsechny slovany, aby se zamysleli nad svym helenofilstvi, ktere je v teto zemi videt na kazdem kroku..jiz napriklad v "tradicnich reckych jidlech", ktere nejsou nic jineho nez dedictvi osmanske kuchyne tj. turecke a jsou rozsirene vesmes ve vsech byv. provinciich otomanske rise (gyros, muskaka atd.) ..... nemam slov, fakt ne..

0 0
možnosti
GF

Georgis Fasulis

13. 4. 2008 0:49
Re: ...a jeste neco...

Vážený pane, pokud chcete s někým diskutovat, musíte se nejprve uklidnit, abyste nedostal infarkt, to by mě fakt mrzelo. Co takhle přejít na vykání, abyste se tolik neshazoval?

Co se týká Makedonie, nenapsal jsem ani slůvkem, že jim upírám název Makedonie, zřejmě nerozumíte čtenému textu. Jen jsem zde napsal fakta, o kterých se zde neví. Nejde o nic jiného, než aby si Makedonci dali  do názvu přídavné jméno, z kterého bude jasno, že se nejedná o celou Makedonii. 

Co se týká Bulharů, moje bulharská kolegyně a kamarádka s tímto mým článkem plně souhlasila a řekla mi, že by  ještě přidala , co Makedonci upírají z historie Bulharům - např. krále Samuela.

Co se týká řecké kuchyně, nikdo, ani já jsem nikdy neupřel  východní  hlavně turecký vliv na ni. A  to jídlo se nejmenuje muskaka, ale musaka.

Co se týká mé osoby osobně, po tom vám nic není. Přeji vám více klidu v životě a doporučuji přečíst něco literatury např. z historie, abyste tady neplácal nesmysly o jakýchsi řeckých zvěrstvech.

0 0
možnosti
MT

Terzi

12. 4. 2008 23:52
Offf..

...prestoze nas (Bulhary) nasi zapadni sousede posledni dobou napadaji a chovaji se jako deti ve vztahu s rodici, tak ted se jich musim zastat a prosim vsechny slovany - Cechy, pokud tedy se slovany jeste citite, aby jste se zamysleli a cetli. Vsechno co tu pan "nadclovek" zminil je mozna pravda, Makedonci nejsou potomci Aleksandra V., ale jsou slovane, ale to neznamena, ze si nemohou narokovat jmeno provincie, ktere jiz po tisicileti obyvaji a to jen pro to, ze fashisoidni "nadlide" jmenem Rekove, kteri mimochodem ve dvacetem stoleti napachali tolik nepotrestanych zverstvech a zamerne taburizovanych...pres masakry v belomorske makedonii a trakii po 2: balkanske valce, pokracovani po 1. svetove valce a posleze dokonano v po 2. svetove. Porad v Egejske makedonii zije 200 tisic slovanu a jedno jestli se citi Bulhary ci Makedonci. Kdyby ze strategickych duvodu fashistickym Reckem nestala vzdy Britanie /neco jako za Izraelem USA/, tak jsou ted maksimalne na ostrovech, peleponesu a thesalii

0 0
možnosti

CART09

9. 4. 2008 14:43
Jednostrannost

se nevyznačuje rodištěm pisatele, ale například tím, že reagujete pouze na kladné příspěvky... pořád jste neřekl, KDO z Makedonské vlády/parlamentu/apod. řekl, že chtějí pochodovat na Soluň... Čili je to pořád pouze a jenom o jménu republiky. A do toho nikomu zvenčí nic není...

0 0
možnosti
GF

Georgis Fasulis

9. 4. 2008 16:05
Re: Jednostrannost

Co je to za nesmysl, že do toho nikomu nic není? Jak vidíte, tak je - OSN a ani EU je pod jejich názvem neuznala.

A je to logické, když někde vznikne nový stát a dá si název Morava, tak tdo toho taky nikomu nic není? A co když se někdo bude chtít jmenovat třeba Texas nebo Colorado. To byste viděl ten mazec, jak do toho nikomu nic není.

0 0
možnosti
EB

Eva Bednářová

8. 4. 2008 22:40
zdravíčko po dloooouhéééé době

zdravím tě Geosrgisi,

chtěla jsem si odpočinout u něčeho pohodového a pro dnešek mám díky tobě splněno. Díky moc a měj se krásně. Evča,,,, karmička samozřejměR^

0 0
možnosti
GF

Georgis Fasulis

9. 4. 2008 22:01
Re: zdravíčko po dloooouhéééé době

Ahoj Evi, díky. No, nevím, jestli je to pohodové, ale proč ne. :-)

0 0
možnosti
LV

Větva

8. 4. 2008 13:48
...

...diky za informace, o kterych se tady obecně nevi. Jasny radijátor.

0 0
možnosti
VD

Veronika Dofková

8. 4. 2008 0:58
Georgisi děkuju

za další informace k Makedonii, Balkán mě hodně zajímá...karmiška už letíR^

0 0
možnosti
  • Počet článků 134
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6224x
Kdo jsem? Jsem jedna desetimilióntina této země - nic více, ale ani nic méně.