Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

V Ostravě se naklání most! Radní si naštěstí vědí rady!

Most Miloše Sýkory, nejznámější a taky nejkrásnější most v Ostravě, jehož ocelové oblouky drží prý za pomocí 37 458 nýtů, údajně hrozí zřícením! Alespoň takhle katastroficky popisují jeho stav někteří ostravští radní. Co se se Sýkorákem, jak mu místní říkají, vlastně děje? Na první pohled nic zvláštního, ale po velmi pečlivém měření supercitlivými přístroji se podezření, které již delší dobou mezi odborníky panovalo, bohužel potvrdilo. Most se naklání! Když se pozorně zadíváte na přiloženou fotografii, uvidíte naklonění dokonce i pouhým okem!

Naklonění mostu je již patrné i pouhým okem!

Inženýr Hromádko, který měření vedl a vyhodnocoval, varuje: „Pokud naklánění nějakým způsobem nezastavíme, za pár let se most zřítí do hlubin Ostravice a staneme se svědky tragedie jako v roce 1976," (tehdy se v Ostravě zřítil sousední Most Pionýrů po výbuchu plynu - pozn. autora). Na otázku, jestli odborníci vědí proč se tak děje, jen krčí rameny. „Na to je hypotéz více, my si myslíme, že most se začal naklánět po jeho nedávné rekonstrukci, kdy se zřejmě uvolnilo podloží základů mostu na straně, kam se začal naklánět.“

Jeho kolega inženýr Jurka souhlasně přikyvuje a dodává: „Ostrava je v těchto místech všude poddolovaná. Navíc nejvíce zatěžován je most právě na naklánějící se straně, lidé chodí jen po jeho levé straně, aby nemuseli 2x přecházet frekventovanou vozovku (míněno ve směru z centra – viz foto- pozn. autora). Tím zřejmě samotný proces naklánění nastartovali a nyní ještě urychlují.“

Po těchto znepokojujících informacích jsem běžel na radnici, abych se dozvěděl, co s tím radní míní dělat. Měl jsem štěstí, ve své kanceláři mě přijal samotný primátor Ostravy Ing. Petr Kajnar.

„Jsme možná kraj rázovitý, ale nejsme žádní pitomci. Řešení jsem našli a nebude nás stát téměř nic, podívejte se, jak je to jednoduché, “ sdělil mi ochotně pan primátor poté, co jsem mu prozradil důvod mé návštěvy. Nato utrhl ze svého bloku kus papíru, načmáral na něj něco, čemu byste snad až po přivření obou očí řekli, že je to most, a podrobně mi popsal, co má s mostem radnice v plánu.

Ve zkratce se řešení ostravských radních dá shrnout asi takto:

Most je zatěžován nerovnoměrně a v tom je podstata celého problému, musí se prý zatížit i druhá strana, to znamená donutit nějak lidi, aby chodili i po jeho pravé straně (míněno zase směrem z centra – viz foto). Prostě aby to na pěší bylo zhruba fifty fifty. A protože prý je společnost politicky také rozdělena zhruba fifty fifty - na levici a pravici, není nic lehčího, než toho využít. Na jednu stranu se dá cedule „JEN PRO LEVIČÁKY“ a na druhou stranu se dá zase nápis „JEN PRO PRAVIČÁKY“. Lidé volící levici budou chodit po jedné straně mostu a lidé volící pravici po té druhé.

„A je to!“ řekl na závěr pan primátor a obšťastnil mě takovým úsměvem, jaký umí vykouzlit jen on. K nadšenému primátorovu výrazu už jen chybělo typické gesto Pata či Mata ze známého animovaného večerníčku.

„Copak to budou lidé dodržovat?“ ptám se zděšeně. „Dodržovat? Samozřejmě, že to budou dodržovat! Dovedete si představit, jak bych se asi znemožnil, kdybych šel přes most po pravičácké straně a někdo ze spolustraníků mě uviděl? (Pan Kajnar je zvolen za ČSSD –pozn. autora). A jsem přesvědčen, že naprosto stejně to bude fungovat i s obyčejnými lidmi, nikdo nebude riskovat, že by ho někdo z jeho známých viděl jako zrádce na druhé straně politického spektra, vlastně chci říci mostu! Jak by to vysvětlil večer u piva svým kumpánům? Ha?“ uzemnil mě dokonale pan primátor.

„A co lidovci? Po které straně mostu budou chodit lidovci?“ snažím se najít skulinku v geniálním plánu pana primátora. „Lidovci? Vy jste někdy viděl nějakého lidovce jak jde někam pěšky? Já tedy ne, ti už jsou za vodou dávno!“

Rezignuji, podáme si ruce a s přáním dalších takových geniálních nápadů zmateně odcházím. Marně přitom přemýšlím, kdo z nás dvou se tady zbláznil.

 

Autor: Georgis Fasulis | pátek 15.6.2007 18:19 | karma článku: 20,75 | přečteno: 2272x
  • Další články autora

Georgis Fasulis

Na Valašském Hrbu jsem chybět nesměl ani letos!

Na Valašském Hrbu jsem nechyběl od jeho prvního ročníku, vždy jsem absolvoval nejdelší 55 km trasu a logicky jsme nechtěl chybět ani na jeho 5. ročníku! Ale....

28.5.2017 v 15:47 | Karma: 16,45 | Přečteno: 986x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Běžel jsem Legendu - Jesenický maraton

Sportovní nadšenci z klubu 3THX ve spolupráci s Báječnými ženami v běhu organizují již 3. rokem dva nádherné horské běhy, květnový Valašský Hrb a srpnový Jesenický maraton, známý taktéž pod zkratkou YES.

21.8.2016 v 16:34 | Karma: 21,68 | Přečteno: 1261x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Dal jsem letošní Pražskou stovku, konečně!

„Chceš-li něco vyhrát, běhej stovku, chceš-li něco zažít, běhej maraton,“ řekl kdysi Emil Zátopek a já si dovolím doplnit: a chceš-li zážitek, na který jen tak nezapomeneš, přihlaš se na Olafovu Pražskou stovku!

8.12.2015 v 22:39 | Karma: 19,32 | Přečteno: 962x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Jesenický Maraton 2015 - nejkrásnější horský maraton

V sobotu 22.8.2015 jsem absolvoval již podruhé nádherný Jesenický maraton. Je to podle mne ten nejhezčí horský maraton u nás. Trasa totiž vede po téměř celém hřebenu Hrubého Jeseníku.

23.8.2015 v 18:30 | Karma: 16,94 | Přečteno: 1048x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Valašský Hrb 2015 aneb jak jsem odolal Sirénám a závod dokončil

Když jsem zde loni sepisoval report z Valašského Hrbu 2014, napsal jsem v závěru, že zkusím příští rok stihnout vyhlášení vítězů, které bylo vždy hodinu před limitem na nejdelší trať.

31.5.2015 v 20:22 | Karma: 15,78 | Přečteno: 1208x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024

Místopředseda slovenského parlamentu a šéf vládní Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

  • Počet článků 134
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6224x
Kdo jsem? Jsem jedna desetimilióntina této země - nic více, ale ani nic méně.