Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Přežil jsem letošní arktickou LH24

„Na pokraji smrti hladem, na pokraji smrti chladem, na pokraji smrti vysílením, ale stálo to za to!“ Když jsem nedávno na ČT slyšel tuto větu náčelníka Karla Němce ze známé Cimrmanovy hry Dobytí severního pólu, ani ve snu by mě nenapadlo, že tato slova si budu sám opakovat o pár dní později po absolvování letošní „LH dvacetčtyřky“.

Pro nezasvěcené: LH24 neboli „24 hod na Lysé hoře“ je extrémní závod jednotlivců a dvojic, který pořádá poslední lednový víkend horolezec Libor Uher (mimo jiné i autor a pořadatel známé B7). Jednalo se už o 3. ročník tohoto skvělého populárního závodu. Jedná se v něm o to, kolikrát dokážete během 24 hodin vystoupat na nejvyšší vrchol Beskyd Lysou horu.

Proslov Libora Uhra - ředitele závodu těsně před startem

Na tento zimní závod jsem se moc těšil, účastnil jsem se ho již loni ve dvojicích. Letos jsem šel jen sám za sebe, abych se neměl na koho vymlouvat. Trasu jsem znal z loňska nazpaměť, takže jsem se nemusel obávat případného bloudění. Navíc jsem si šel trasu tréninkově projít týden před závodem.

Přestože se jedná o čistě zimní závod, podle vývoje letošní zimy to do poslední chvíle vypadalo spíše na závod jarní. A pak to přišlo. Co? Smska od kamaráda Honzy (rovněž přihlášeného do závodu) : „Na sobotu se blíží do Beskyd mráz z Polska, na Lysé bude až -20, tak se na to připrav!“

Že se bude ochlazovat, to jsem slyšel, ale -20 během pár dní? „Nepanikař, to jsou holé nesmysly, předpovědím nevěř ani slovo, o mrazech hovoří už od Vánoc a kde nic tu nic,“ odpověděl jsem mu vzápětí, abych ho uklidnil. Sám jsem nervózně přitom začal na webu prohledávat meteorologické modely. Každým dnem tlačily sobotní teploty v okolí Lysé hory níž a níž. Sakra, horší než loni to být snad nemůže, řekl jsem si, abych si dodal kuráž. Loni v noci bylo na vrcholu Lysé -14 a studený silný vítr.

A bylo! To horší!

Když jsme v sobotu ráno přijeli do Ostravice, bylo tam okolo -14 stupňů. Snažili jsme se na to nemyslet, nejsme přece žádné chudinky. Zabivakovali jsme se s ostatními v kategorii Basic na hotelu Sepetná v  přednáškovém sále. Jožka, který byl v Ostravici už od pátku nám s Honzou držel skvělé fleky u topení – na takových akcích je to k nezaplacení. Ze známých potkávám skvělého Adama Ondrucha od X-trailáků. Zdravíme se, v tu chvíli netuším, že se zdravím s budoucím vítězem v soutěži dvojic! Tímto mu a jeho parťákovi k úžasnému výkonu gratuluji.

Teplota na Lysé cca v sobotu v poledne - 1.den závodu

Ani ne hodinu před startem, byl sál plný. Organizátoři marně hledali pro nově příchozí volná místečka. „Jo, takhle babu kdybyste přivedli, tak bychom se nějak stlačili,“ žertovali někteří z vesměs mužského osazenstva. „Však vás pánové ten smích po pár kolech přejde,“ odvětila na to milá pořadatelka. Ani jsme nemuseli tak dlouho čekat, smích nás přešel v moment, kdy Honza do pléna ohlásil, že aktuální teplota na Lysé je -18°C. A to bylo teprve dopoledne.

Na základně na Sepetné - vlevo Jožka, vpravo Honza

Před startem u pily dole v Ostravici se to rychle zaplňuje startujícími. Ahoj, zdraví mě nadšeně Jirka Římanek – č. 595, soutěží se synem Ondrou v soutěži dvojic. Nakonec dali spolu Lysou celkem 9x!

Závod byl odstartován tradičně sirénou přesně v 11:00 u pily dole v Ostravici. Odvážný dav se dal do pohybu směrem nahoru k Lysé hoře. Ne tak já, přesně půl minuty před startem jsem si uvědomil, že mám hůlky ještě složené. Abych se nemusel zdržovat na trati, chtěl jsem je nahonem ještě před sirénou roztáhnout na mou velikost. Jenže jedna hůlka ne a ne zaaretovat. A tak zatímco bylo dávno odstartováno, já se trápil pod startovním pódiem s hůlkou. Zbytečně jsem panikařil, jako by to byl závod na pár kilometrů, kdy jde o každou vteřinu. Klid, říkal jsem si, vždyť je jedno jestli vystartuji o minutu či dvě později, vždyť je to závod na celých 24 hodin!

 

Těsně před startem

 

1. a 2. kolo 

Konečně se povedlo a já se rozběhnul za davem. Ještě do budoucí spodní otočky (asi 2 km) jsem se prodral asi do poloviny startovního pole a hezky se během rozehřál. Nálada výborná, všichni byli natěšeni na dlouhý závod.

Míjíme transformátor u Sepetné, tady se budeme v příštích kolech točit. Potkávám Ondru Římanka, který fotí, či filmuje – má minimálně 2 hodiny čas, než se vystřídá na trati se svým otcem.

Když jsme u Butořanky odbočili na nejtěžší část trasy (několik kilometrů dlouhý prudký stoupák po úzké stezce napříč vrstevnicemi Lysé hory), na stezce se utvořil špunt. Často jsme se museli zastavovat, stejně jako na zácpě na D1. "Klid, po 1. kole se závodníci už rozptýlí po celé délce trati", říká kdosi za mnou. Na vrcholu Lysé jsem v čase 1:41:51 (Loni 1:30). Jak zjistím později, Honza je jen 5 min. přede mnou, Jožka ještě o pár min více.

V 1. kole se vytvořil dlouhý šrůdl závoníků, v dalších kolech už se rozptýlili závodníci po celé trati

Uf, první výstup mám za sebou a spěchám dolů, mráz -18 mi kupodivu zatím nijak nevadí. U Lukšince potkávám Honzovy kamarády, kteří jej přivezli a přišli se projít. Dozvídám se, že Honza je asi 5 min přede mnou. S úsměvem jen křiknu, že ho dohoním, že do rána je času dost a že nevydrží. Při seběhu potkávám ještě Martina, který nás tentokrát přišel jen morálně podpořit, loni skončil na 11. místě s deseti výstupy!

Po prvním kole se na občerstvovačce potkávám s Honzou, o Jožkovi nic neví, zřejmě se moc nezdržoval a spěchal do druhého kola. Dal jsem si horký čaj, snědl tatranku. Po 20 minutách, aniž bych se zdržoval převlékáním, vyrážím do druhého kola. Teplota klesla na -20, počasí je horší, na Lysé fouká, ale zatím je den a vše se zdá být v pohodě.

Po druhém vystoupání hrozného hangu nad Butořankou potkávám Boženku Kováčovou, předloňskou vítězku a loňskou střbrnou medajlistku LH24. Letos ze zdravotních důvodů startovat nemohla a tak alespoň doprovázela na závod svého přítele. Využívám setkání ke krákému oddychu. Za pár minut pak na úbočí pod Lysou potkávám znova Martina – ten mě podpoří dobrou hruškovicí. Né, kecám, samozřejmě mě podpoří jen slovně – jakákoliv jiná podpora na trati je pravidly zapovězena. Jeho, samozřejmě jen slovní podpora mi vleje novou energii do žil. Rozbíhám se na trati vstříc směrem k Malchoru pod LH.

Když konečně vystoupám po „výživné“ severní sjezdovce na vrchol LH, všimnu si, že mě nějáký pořadatel fotí nebo filmuje. Jsem zmrzlý, ale usmívám se ně něj, když už mě fotí :-). Ha ha, tak to není foťák! Všímám si, že mi tím divným přísrojem, o kterém jsem si myslel, že je to fotoaparát, míří přímo na ksicht několik vteřin. Nechá mě beze slova projít a již míří na dalšího. Za chvíli ještě zaslechnu, jak říká: "Toho berem." Nechápal jsem. Až dole jsem se dozvěděl, že pořadatelé v zájmu naší bezpečnosti tímto přístrojem měří povrchovou teplotu našich obličejových částí. U koho je teplota nízká, toho nekompromisně odchytnou a na stanici Horské služby mu omrzliny ošetří. Takových prý byly desítky.

V 1. kole jsem ještě na trati ostatní občas i předbíhal :-)

 

3. kolo - Jde do tuhého

Po 2 kolech jsem zmrzý jako rampouch. V plánu mám delší odpočinek a převléknutí do suchého.

Na občerstvovačce vypiju z kelímku horký vývar a spoustu horkého čaje. Na základně se převlíkám, zjišťuji, že pod mokrými studenými ponožkami vůbec necítím prsty na nohou. Masíruji je, ale necítím. Strčím je do spacáku a uvědomím si, že jedny letní ponožky v letních běžeckých keckách bez membrány není v minus 20 stupních pro mé nohy to pravé ořechové. Dozvídám se od ostatních, že ne -20, ale že bylo na vrcholu LH naměřeno už -23! Navlíkám na nohy proto dvoje suché ponožky, ty vrchní pak hrubé z tzv. smart vlny – stály 4 kila, tak snad budou hřát. :-).

Po hodině a něco vyrážím v suchém oblečení do 3. a 4. kola. Měl jsem v plánu dát celkem 6 kol, z toho vždy dvě hned za sebou – tedy 3x po 2 kolech.

Venku se mezitím setmělo, beru na hlavu čelovku, do baťůžku pak náhrádní čelovku a baterky.

Venku je pořádná zima, tma tomu přidává na ponurosti. Jediné, co vás trošku psychicky drží, jsou všudy přítomná světýlka ostatních. Cesta už tak neodsýpá, jdu nahoru žřetelně pomaleji než první dvě kola. Na prudkém hangu každou chvíli ustupuji ostatním rychlejším borcům, aby mě mohli předejít. Je mi to fuk, jediné, na co myslím, jsou dvě lesní cesty, které ostrý hang přerušují a rozdělují na 3 díly a skýtají tak přirozenou příležitost ke krátkému vydýchnutí. Někteří se zastavují také, jiní pokračují bez přestávky dál. Lidi se většinou už mezi sebou nebaví, každý se soustředí jen na svůj boj s Lysou horou a silným mrazem.

Výjimkou je jeden človíček, se kterým se dám do řeči na úbočí, kde se jde nebo běží chvíli po vrstevnici, tedy po rovině (první dvě kola jsem to tady taky ještě běžel - viz foto nahoře :-) ). Je odněkud z Rokycan a říká, že je překvapen krásou okolní přírody a že sem musí vzít rodinu. Vida k čemu také je tento závod dobrý.

Třetí kolo jsem nakonec přečkal bez úhony, jen jsem zjistil, že když mi zajedou hůlky do sebe (nikdy je nemám pořádně zatažené!!!) a musím je natáhnout a zaaretovat, v rukavicích to nejde (kloužou). Jenže když si při minus 20 sundáte na minutu rukavice a pak je zase dáte dovnitř, teplo rukavic je fuč a vám začnou ruce mrznout i v rukavicích. A to až do té doby, než se v nich z prstů uvolní přirozené tělní teplo. Aby prsty nebolely dlouho, nezbývá než s nima v rukavicích neustále cvičit.

Když ukončím 3. kolo, zjišťuji, že jsem ztratil někde na trati jeden z přezkových nesmeků. Půjčil jsem si je na závod od Martina, neboť ty mé gumové mi loni stále z nohy padaly. S jedním dvoucvokovým nesmekem se trať jít nedá – led na kameních zvláště při sestupu až k Lukšinci byl velmi nebezpečný a pády na kamení bez sněhové pokrývky by byly velmi bolestivé.

Na 4. kolo si beru proto ty mé loňské gumové, přičemž jeden z nich připevním ještě navíc jedním přezkovým nesmekem, který mi ještě zbyl. Zdá se že drží pevně.

 

Hororové 4. kolo

Vyrážím bez delšího odpočinku a převlečení do 4. kola. Levý nesmek v hangu samozejmě začne z boty padat. Vysmekává se přední špička. Alespoň druhá bota díky přezkovému nesmeku drží pevně. I tak se ale co 100 m shýbám, abych levý nesmek vždy znovu a znovu nasadil, je to velmi nepříjemné a vysilující. To ale ještě netuším, co mě čeká za horor na samém vrcholu Lysé hory.

Tam dorážím přesně půl hodiny před půlnoci. Na severní sjezdovce mi začíná poblikávat čelovka. No to snad ne! Vždyť tam byly nové baterky a jdu s nima teprve druhý okruh. No jo, jenže při minus dvaceti je životnost baterek i poloviční. To jsem si neuvědomil. Když přecházím čipovou bránu, čelovka je nadobro zhasnutá. Horečnatě přemýšlím, co bude lepší. Jestli v tom mrazu měnit baterky, nebo si nasadit náhradní čelovku, která je ale velmi nekvalitní. Dostal jsem ji jako reklamní dárek a bral jsem ji jen proto, že 2 čelovky byly v povinné výbavě a přece si kvůli jednomu závodu nebudu kupovat druhou čelovku! No ne? Nyní musím říci, že ten Libor Uher asi není žádný hlupák a moc dobře ví, proč psal dvě čelovky do povinné výbavy. Příště už tu chybu neudělám a koupím si druhou kvalitní čelovku. V horách je v noci kvalitní čelovka naprosto klíčová! No jo, příště... .

„Nějáké problémy?“ ptá se mě podupávající pořadatel u brány. „Né, jen si vyměním baterky v čelovce.“ Nakonec jsem totiž dal přednost výměně baterek před použitím nekvalitní náhradní. Už jste někdy měnili baterky při minus 20? Tak to raději nedělejte, je to velmi, velmi nepříjemné. Využívám světla u čipové brány a koukám na polaritu baterek, než je vyjmu. Samozřejmě jsem se spletl, samořejmě jsem je dal asi s blbou polaritou, neboť nesvítila! "Nééé, to né!," zařval jsem.

Znovu otvírám čelovku a vytahuji baterky – horní dvě jdou dobře, jenže spodní poslední baterka ne a ne ven! Samozřejmě jsem ten látkový proužek, který slouží právě pro vyjmutí baterek ven, tou baterkou zarazil pod ní, takže ani kousíček tohoto klíčového kousíčku látky, ani malinkatý kousíček nevyčuhoval!

Mé zoufalství dostoupilo vrcholu, prsty na rukou jsem už vůbec necítil. Už jsem byl skoro několik minut bez rukavic. Vzpomněl jsem si, že mám v ledvince sicherky (spínácí špendlíky). Jsou tam čtyři. Tři navlečené na čtvrté. Nechce se mi rozpínat je a tak beru celý svazek sicherek a snažím se už naprosto necitlivýma prstama tu zpropadenou baterku vyšprtnout. Nedaří se. Špendlík se jen zohne, ale baterka drží jako přibitá. Pochopím, že musím jednu sicherku vyjmout, že tím svazkem všech 4 to nepůjde. Rozdělávám tedy sicherku, která drží zbylé tři. Prsty necítím, takže vůbec nechápu, že to vůbec jde.

Když se to konečně podaří, rozsypou se mi sicherky do sněhu. Stříbrné sicherky do bílého sněhu!! Do očí se mi hrnou málem slzy. Nakonec jednu sicherku nacházím, nakonec s touto poslední sicherkou tu poslední zpropadenou baterku vyšprtávám! Rychle tam cpu nové baterky, tentokrát si dávám pořádný pozor na polaritu.

Uf, jsou tam, teď přijde okamžik pravdy. Co když odešla přímo čelovka a ne baterky a já měl polaritu před tím správně? Zaklapuji čelovku a s obrovským napětím mačkám tlačítko. Čelovka se rozsvěcuje. Spadl mi ze srdce obrovský balvan. Celá operace trvala nekonečných 10 až 15 minut. „Dobrý?“ ptá se mě pořadatel. „Jo, už konečně svítím, ale nejdou mi nandat ruce do rukavic, mám je úplně zmrzlé a necítím prsty.“ Pořadatel zažertuje a řekne: A to máš štěstí, že se oteplilo, už je jen -18!“. Nicméně mi přijde pomoci do rukavic. Ochotně cpe mé zmrzlé necitlivé prsty do těch zpropadených rukavic, bez kterých v tom lepším případě „jen“ přijdete o prsty. Nejde to, vlhké rukavice, zatímco jsem je měl během výměny baterek v kapse, nekompromisně zmrzly téměř na kost. Nechápal jsem, jak je to možné za takovou chvilinku. Nakonec jsou prsty v ledových rukavicích a já se vydávám na sestup.

Prsty necítím až po Lukšinec. Jako bych je vůbec neměl. Až pod Lukšincem mě začnou neuvěřitelně pálet. To je dobré znamení, říkám si, začínají se asi probouzet k životu. Bylo to tak, po seběhu na základnu jsem okamžitě běžel do tepla, převlíknul se do suchého a vlezl do spacáku. V tu chvíli mi bylo i jedno, že jsem nadobro ztratil levý nesmek – ten gumový, co se pořád vysmekával. Hlavní teď byly prsty.

Prsty se nakonec vzpamatovaly, dal jsem si pauzu 3 hodiny, pořádně se občerstvil a doplnil tekutiny Mezitím na topení me rukavice krásně vyschly. Byl jsem po tomto hororovém zážitku opět připraven vyrazit na Lysou.

5. kolo - poslední

Do 5. kola jsem vyrazil ve ¾ na 4. ráno. Na nohou nesmeky od Jožky, který již v závodě nepokračoval. Měl smůlu, po 4. kole se byl převléknout a odpočinout si a odepnul si z nohy čip. Když pak vyrazil do 5. kola, čip zapomněl na základně. Uvědomil si to až po vystoupaném hangu nad Lukšincem. Morálně naprosto zničen se vrátil a odmítl dál pokračovat v závodě.

Já byl odhodlán dát 2 kola za sebou. Byl jsem odpočinutý a relativně v pohodě. Hole jsem zatáhl tou největší silou už dole v teple a byl jsem upjatý k jediné myšlence – ani jednou nevytáhnout ruce z rukavic. Otřesný zážitek z výměny baterek jsem již nechtěl opakovat.

Na severní sjezdovce opět foukal silný vítr. Při výstupu na ní jsem si jasně uvědomil, že jsem docela grogy a úplně vyčerpaný. Mráz a únava udělaly své. Do toho mi začal haprovat žaludek, cítil jsem hlad, zároveň ale i silnou nevolnost při myšlence na jakékoliv jídlo, natož energetickou tyčinku či gel. Při myšlence, že bych měl jít ještě jedno kolo, se mi udělalo nevolno.

„Ty vole, to už nedáš,“ řeklo mé bojácnější já. „Proboha, vyšel si to 5x jednou to snad ještě dáš, ne?“ říká to druhé odvážnější já. A tak jsem se při výstupu hádal sám se sebou. Na vrcholu LH bylo jasno – vyhrálo mé zbabělejší a opatrnější já. Definitivně jsem se rozhodnul, že toto kolo bude mé už poslední.

Toto rozhodnutí způsobilo mou velmi dobrou nladu a spokojeně a v klidu jsem dorazil za svítání v 7:09 na Sepetnou na dolní bránu. Tím pro mě závod LH24 - 2014 definitivně skončil. 

Když píšu tyto řádky, zase už mě štvě, že jsem to ještě jednou nezkusil. Čas jsem ještě měl. Na druhé straně jsem si vzpoměl na moudrost jednoho pořadatele dole, který říkal: „raději méněkrát, než -li se státi mrvým hrdinou,“ a musím mu dát zapravdu. V pravém malíčku ještě teď nemám původní citlivost.

Musím říci, že z hlediska klimatických podmínek to byl můj nejobtížnější závod. Nečekal jsem, že silný mráz dokáže z člověka vysát tolik energie. O to větší obdiv patří všem vítězům, kteří navzdory počasí dokázali předvést tak obdivuhodné výkony. Zvláště pak vítěz Hoza Zemaník, který v jednotlivcích dokázal dát LH 13x, tedy stejně jako loni a to ještě o pár minut rychleji nebo Adam Ondruch spolu s Oldřichem Kokoškem z X-Trail Orlová, kteří dali LH celkem 15x a nad, v pořadí druhou dvojicí Klíchou Martinem a Králem Václavem z Rychnova (taky 15x) vyhráli o pouhou půl minutu.

A já a můj výkon? Cíl dát Lysou horu 5x jsem splnil a vzhledem k tomu, že za rok tu Lysá Hora bude stát stále a já zúročím své bohaté letošní mrazivé zkušenosti, dám ji minimlně 6x! Na to vemte jed. :-)

Po 2. kole dole na Sepetné

 

Z oficiáního webu LH24:

"Téměř arktická zima udělala své. Takové stavy nezažívá člověk každý den. Dalším zatěžujícím faktorem byl šílený sestup náročný na soustředění, protože na každém kroku hrozilo uklouznutí a zakopnutí. Neustálé soustředění se projevilo i na psychické únavě,“ řekl ředitel závodu Libor Uher s tím, že po třetím průchodu Lysou horou situaci osobně konzultoval s náčelníkem Horské služby Beskydy Radimem Pavlicou.

„Dohodli jsme se společně na vyhlášení stavu nouze. Vyhlásili jsme nutnost mít v batohu jednu vrstvu suchého oblečení nejen ve vlastním zájmu, ale hlavně pro případ pomoci druhému závodníkovi. Cílem bylo jediné, v případě, že někomu dojdou síly, projde kolem něj během pár minut několik závodníků, kteří mu poskytnout své suché oblečení z batohu a umožní mu tak přečkat relativně v teple dobu do příjezdu záchranářů. Byl jsem ale šokovaný z reakcí některých závodníků na předních pozicích, kteří toto opatření brali jako šikanu,“ dodal Libor Uher.

Pořadatelé odpoledne vyjížděli k závodníkovi na Lukšinec, kterému došly síly. Zabalený v NRC alufolii čekal na pomoc, naštěstí se mu nic vážného nestalo. O něco hůře dopadla jedna ze závodnic, která po pádu utrpěla tržnou ránu na temeni hlavy a musela být převezena do nemocnice. A tři závodníci měli už tzv. „černé omrzliny“. Díky včasnému zásahu a odbornému postupu zdravotníků v depu závodu se jejich prsty podařilo rozhýbat a opět prokrvit.

V 7 večer (po devíti hodinách závodu) odstoupilo 30 závodníků. O půlnoci už jich bylo 65. Závod nedokončil ani leader závodu Libor Uher, který měl po půl desáté večer v nohách 6 výstupů na Lysou hrou, ale měl také dýchací potíže. Po zvážení ze závodu odstoupil."

Výsledky závodu si můžete prohlédnout zde.

Autor: Georgis Fasulis | úterý 28.1.2014 7:32 | karma článku: 22,07 | přečteno: 3167x
  • Další články autora

Georgis Fasulis

Na Valašském Hrbu jsem chybět nesměl ani letos!

Na Valašském Hrbu jsem nechyběl od jeho prvního ročníku, vždy jsem absolvoval nejdelší 55 km trasu a logicky jsme nechtěl chybět ani na jeho 5. ročníku! Ale....

28.5.2017 v 15:47 | Karma: 16,45 | Přečteno: 986x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Běžel jsem Legendu - Jesenický maraton

Sportovní nadšenci z klubu 3THX ve spolupráci s Báječnými ženami v běhu organizují již 3. rokem dva nádherné horské běhy, květnový Valašský Hrb a srpnový Jesenický maraton, známý taktéž pod zkratkou YES.

21.8.2016 v 16:34 | Karma: 21,68 | Přečteno: 1261x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Dal jsem letošní Pražskou stovku, konečně!

„Chceš-li něco vyhrát, běhej stovku, chceš-li něco zažít, běhej maraton,“ řekl kdysi Emil Zátopek a já si dovolím doplnit: a chceš-li zážitek, na který jen tak nezapomeneš, přihlaš se na Olafovu Pražskou stovku!

8.12.2015 v 22:39 | Karma: 19,32 | Přečteno: 962x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Jesenický Maraton 2015 - nejkrásnější horský maraton

V sobotu 22.8.2015 jsem absolvoval již podruhé nádherný Jesenický maraton. Je to podle mne ten nejhezčí horský maraton u nás. Trasa totiž vede po téměř celém hřebenu Hrubého Jeseníku.

23.8.2015 v 18:30 | Karma: 16,94 | Přečteno: 1048x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Valašský Hrb 2015 aneb jak jsem odolal Sirénám a závod dokončil

Když jsem zde loni sepisoval report z Valašského Hrbu 2014, napsal jsem v závěru, že zkusím příští rok stihnout vyhlášení vítězů, které bylo vždy hodinu před limitem na nejdelší trať.

31.5.2015 v 20:22 | Karma: 15,78 | Přečteno: 1208x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Běžel jsem Pražský maraton, jen 14 dní po Krakovu! Nedělejte to

Zabiju učitele Janderu, zabiju Jožku, zabiju Jirku Karáska! Učitele Janderu jsem si vypůjčil z Cimrmanova záskoku, abych všechny ubezpečil, že se jedná pouze o žertovnou nadsázku. Nicméně proč zbylí dva byli v neděli odpoledne v průběhu absolvování mého 3. pražského maratonu na zabití? Protože mě a mého kamaráda Davida cca půl roku tomu na zad přemluvili na dva maratony za sebou během pouhých 14 dnů! Krakov 19.4. a Prahu 14 dní na to.

4.5.2015 v 21:40 | Karma: 17,15 | Přečteno: 960x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Letošní LH24 byla ve znamení ledu a sněhu

24. až 25. ledna 2015 se konal již 4. ročník tohoto populárního zimního extrémního závodu ve zkratce zvaného LH24 neboli 24 hodin na Lysé hoře, který pořádá Libor Uher a já se ho účastnil již po třetí v řadě za sebou. Pro neznalé připomínám, že v tomto závodě jde o to, kolikrát stihnete vystoupat na nejvyšší vrchol Moravskoslezských Beskyd a zase z něj seběhnout za 24 hodin. Jeden okruh má okolo 11,5 km s převýšením cca 800m. Soutěží se v kategorii jednotlivců a kategorii dvojic, kde se parťáci na trati střídají.

27.1.2015 v 7:31 | Karma: 18,97 | Přečteno: 1144x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Běžel jsem Mekku všech maratonů z Maratónu do Athén

Někdy na jaře letošního roku jsem se u piva chlubil svému dlouholetému kamarádovi Mirkovi svými maratonskými úspěchy. „A v Athénách už jsi běžel?“ skočil mi do mého monologu.

23.11.2014 v 8:25 | Karma: 21,95 | Přečteno: 1908x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Běžel jsem Košický Maraton, nejstarší maraton v Evropě

Jubilejní 90. ročník Košického Maratonu mieru se konal před rokem a já na něj byl přihlášený. Kdo čte mé běžecké blogy, tak ale jistě ví, že jsem si před rokem na Uhrově „Bé sedmičce“ narazil žebra a to mě z přípravy na Košice vyřadilo. Využil jsem nabídky pořadatelů převést startovné na další rok a tak se rok sešel s rokem a já jsem tak letos poprvé v životě navštívil Košice.

6.10.2014 v 17:01 | Karma: 17,21 | Přečteno: 1113x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Jesenický maraton 2014 – zážitek, který stál za to

„Jirko, doufám, že se přihlásíš na Jeseníky“ řekl mi po mém doběhu na Valašském Hrbu lakonicky Radek Černín ze skupiny 3THX, která má za sebou více než úspěšné zorganizování obou ročníků právě Valašského hrbu. A nyní se hoši z 3THX právě chystali na svou premiéru Jesenického maratonu, který letos převzali po předchozím pořadateli.

25.8.2014 v 7:32 | Karma: 17,29 | Přečteno: 1458x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Hostýnská osma 2014 – Můj nejdražší trail

Pokud vám někdo řekne, že běhání je nejlevnější sport, protože k němu potřebujete jen kecky, nevěřte mu, není to tak docela pravda!

17.8.2014 v 9:32 | Karma: 18,12 | Přečteno: 1172x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Běžet Lavaredo s Tonym Krupickou? Zážitek k nezaplacení!

„Ty brďo, víš kdo s námi poběží na Lavaredu?“ ptá se mě v práci Honza s neskrývaným nadšením v hlase. „No to netuším, povídej.“ „Tony Krupicka!“ „Si děláš kozy, fááákt?! A kdo to vlastně je?“ ptám se přiblble. „Ty nevíš? Tony Krupicka je přece jeden z nejlepších ultratrailových běžců na světě. „Samozřejmě, že vím, jen jsem tě zkoušel,“ zalžu bohorovně s úsměvem na rtu a dodám zasněně: „To bude bomba, tak my poběžíme závod s Tonym Krupickou.“

3.7.2014 v 7:45 | Karma: 14,86 | Přečteno: 887x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Jak jsem málem vyhrál Hlučínský půlmaraton

S tím, abych se zúčastnil prvního ročníku Hlučínského půlmaratonu přišel můj kolega z práce Pavel. Abych řekl pravdu, moc se mi na něj od začátku nechtělo. Jednak to bylo teprve týden po 53 km těžkém Valašském hrbu – mohli jste číst zde, jednak z pátku na sobotu jsme měli každoroční firemní akci z práce, kde se sice sportuje, ale pak se přece jen večer a v noci konzumuje nějáký ten alkohol. A od věci také nebylo na sobotu předpovídané horko, ve kterém se Vám zrovna moc běžet nechce. Nakonec po naléhání kolegy jsem váhavě souhlasil, že teda jo, ale že se uvidí jak na tom po pátku budu.

8.6.2014 v 20:45 | Karma: 17,80 | Přečteno: 1639x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Valašský hrb 2014 aneb jak selhala má tajná zbraň

Již druhý ročník Valašského hrbu – horského běžeckého závodu v jeho nejdelší variantě v délce 53 km se konal v sobotu 31.5. 2014 na jihu Beskyd. Trasa byla stejná jako loni, běželo se vesměs po nádherném hřebenu od hotelu Vsácký Cáb přes Ptáčnici, Lušovku, Tanečnici, Soláň, Kotlovou, Vysokou na Třeštík a po stejné cestě zpět. Celkem cca 53 km s převýšením asi 1700 m. Celý závod loni vymysleli a letos již jeho 2. ročník výtečně zorganizovali Radim Černín se svými kamarády z 3THX společně s kluky a děvčaty z X-Trail Orlová.

2.6.2014 v 7:43 | Karma: 18,75 | Přečteno: 1098x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Silesia kros maraton Opava, aneb můj velký výbuch

Naučit se prohrávat prý je umění, řekl kdysi kdosi moudrý. No, nevím, pokud měl pravdu, pak po sobotním závodě v Opavě toto umění zvládám naprosto dokonale. Věděl jsem, že ten okamžik jednou přijde, zároveň jsem si však tajně přál, aby přišel co nejpozději.

21.10.2013 v 7:33 | Karma: 16,30 | Přečteno: 1267x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Vážený Švýcarský soude, co nejdůrazněji protestuji!

Vážený Švýcarský soude, musím z tohoto místa velmi ostře a velmi důrazně protestovat proti Vašemu dnešnímu verdiktu v tak zvané cauze Mostecká uhelná, kterým jste prolomili veškerá možná tabu a naprosto trestuhodně jste se tak vmísili do záležitostí zcela nezávislé a svrchované země. Nemohu uvěřit, že něco takového můžete, byť jen malinkatou chviličku, myslet vážně!

11.10.2013 v 7:33 | Karma: 41,87 | Přečteno: 10491x | Diskuse| Společnost

Georgis Fasulis

Dal jsem Beskydskou 7, s naraženými žebry

Chcete poznat 7 nejvyšších vrcholů Beskyd během 24 hodin? Pak se přihlaste na extrémní horský maraton dvojic Beskydskou sedmičku, zkráceně B7. Po absolvování „Beskydského masakru“, jak se někdy tomuto závodu taky říká, poznáte nejkrásnější vrcholy Beskyd opravdu dokonale a to takříkajíc na vlastní kůži. A já je poznal i na vlastní žebra, ale o tom až dále.

15.9.2013 v 8:36 | Karma: 18,90 | Přečteno: 1688x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Slezský Maraton – moje srdeční záležitost

V sobotu 17. 8. 2013 se konal v nádherném prostředí Těšínských Beskyd v okolních kopcích údolí Lomná 2. ročník Salomon Slezského maratónu. Závod má délku 42 km při úctyhodném převýšení necelých 1800 m. Pořádá ho už druhým rokem běžecký nadšenec Jan Weber.

19.8.2013 v 8:31 | Karma: 15,17 | Přečteno: 1000x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Lavaredo UltraTrail/Cortina Trail 2013, aneb do cíle jedině s pivem

I look forward as pig (těším se jako prase), napsal mi cca týden před závodem bývalý kolega a kamarád z běhání Filip. I am looking forward too (já taky), odpověděl jsem mu. Můj první mezinárodní trailový běžecký závod byl totiž tady!

5.7.2013 v 9:38 | Karma: 18,50 | Přečteno: 967x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Valašský Hrb aneb 52 km bahnem nahoru a dolů

V sobotu 1.6. 2013 se konal 1. ročník Valašského Hrbu, horského běhu v kategoriích 15, 30 a 50 km. Běh pořádal 3THX sportovní klub a konal se v krásném prostředí Beskyd. Hlavní závod na 50 km (ve skutečnosti to bylo celých 52 km), startoval u horského hotelu Vsácký Cáb a vedl po beskydském hřebenu přes Lušovku, Tanečnici, Soláň, Kotlovou, Polanu a Vysokou až na Třeštík, kde se trasa obracela a stejnou trasou vedla zase zpět do místa startu. Obě kratší verze na 15 a 30 km startovaly ze stejného místa a vedly po stejné trase jako padesátka, jen otočky byly dřív tj. na 7,5. km resp. na 15 km.

3.6.2013 v 7:35 | Karma: 18,38 | Přečteno: 1286x | Diskuse| Sport
  • Počet článků 134
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6224x
Kdo jsem? Jsem jedna desetimilióntina této země - nic více, ale ani nic méně.