Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Autoškola národa, aneb jak z nás ČT udělala idioty

Taky jste v sobotu večer usedli k TV obrazovkám a zkusili si test jak jste na tom s řízením? Já ano. Testu jsem se aktivně zúčastnil a obětoval i 45 korun za 5 esemesek á 9 káčé, které tento špás koštoval. A výsledek?

Vážení diváci, připravte si tužku, papír a mobil a za pouhých 45,- Kč z vás uděláme naprosté idioty.Scan MF Dnes

Byl jsem nemile překvapen. Po pořadu mi přišla SMS-ka, která mi sdělovala, že bych měl vrátit řidičák a že jsem naprostý idiot. Teda samozřejmě ne takto doslova, ale v podstatě to jinými slovy řekla. Máte 4 chyby z 20 otázek, 15 trestných bodů a jakýchsi 25 tisíc (naštěstí virtuální) pokuty za přestupky, kterých jsme se prý dopustil.

Když jsem se z dnešních ranních novin dozvěděl, že idiotem nejsem sám, ale je nás téměř 80% (78% zúčastněných  testy neprolezlo), pochopil jsem, že "porucha není na naší straně TV obrazovek", ale úplně někde jinde. Organizátoři soutěže se prostě rozhodli udělat z národa idioty, aspoň bude větší sranda, že?

Co mě k tomuto závěru vede? Zjistil jsem, že stejné tři chyby jako já udělal i drtivá většina z toho zbytku 80% diváků, kteří neprošli. Prostě "stejné chyby, stejné známky" řečeno po svěrákovsku.

Tu 4. chybu beru na sebe. Nevšiml jsem si, že při jízdě po dálnici se v dáli v animaci blyští jakási cedulka! Byla to obec a měl jsem snížit rychlost na 80 km/hod. Osobně jsme se s něčím podobným nesetkal, pokud vím, tak na dálnici bývají v takových případech vždy kulaté, rychlost omezujicí značky.

Ale budiž, měl jsem se více soustředit nebo si konečně koupit širokúhlou plazmu s pořádným rozlišením a HD kvalitou! A pak teprve bych se možná mohl stát super řidičem.

 

A ty zbývající tři chybně zodpovězené otázky? Pojďme si je rozebrat.

 

Chyba č. 1 - Nájezd na dálnici bez připojovacího pruhu

 

Nevím, kolik takových nájezdů je. Sám jsem se s takovým nesetkal. To ale neznamená, že kdybych se setkal, tak bych nereagoval na stopku!, která před dálnici v testu byla. Jenže problém byl v tom, že v okamžiku zastavení animace – okamžik zadávání otázek – ta stopka byla na animaci vidět jako drouboulinká červená tečka! (viz obrázek). Pak při vyhodnocení otázky animace pokračovala a stopka se vyjevila v celé své velikosti a kráse. "Sakra! (použil jsem jadrnější výraz, ale to je vedlejší)," zaklel jsem, "a jak jsem ji asi tak mohl předtím vidět???"

 

Chyba č. 2 – Vzdálenost potřebná k předjetí

 

MF Dnes píše: „Na této otázce se ukázal sklon Čechů k riskování. Neuvědomují si, že aut před nimi jede více, v protisměru je navíc kamión.“ Ano to vše byla pravda, jenže zase ta animace! V okamžiku zastavení jsem kamión neviděl (Ze záznamu, kdy jsem si později obraz stopnul, jsem viděl v dálce zase jen malinkou tečku. Před žlutým autem další auto viděl, ale volná vzdálenost mezi nimi byla minimálně 3 auta! Sám, když řídím, předjíždím jen tehdy, když jsem si stoprocentně jistý, že se včas zařadím a mám i kde, ale v testu by i opatrnost mohla vést k chybě – tedy k špatné odpovědi a tak jsem tedy odpověděl, že mohu předjet. Vyhodnocení a pokračování animace a: „Pozor kamión v protisměru“, který se zničeho nic rychlostí blesku v animaci přiřítil v protisměru. V reálném provozu by se ale ta tečka musela pohybovat rychlostí závodníka Formule 1, aby se stihla za 1 sekundu přiřítit!

 

 

Chyba č.3 – jízda připojovacím pruhem

 

Tak tady mě chybu stála právě opatrnost! Přijíždíte na dálnici připojovacím pruhem (tentokrát, sláva!, jej autoři testu vystavěli), vlevo, vedle vás po dálnici jede stejnou rychlostí jako vy, kamión. Stop. Otázka: Co uděláte? Předjedete jej zprava a vjedete na dálnici? Nebo lehce zpomalíte a zařadíte se za něj? Á chyták, řekl jsem si, určitě řeknou, že zrychlení a předjetí kamiónu zprava je riskantní, dal jsem tedy odpověď, že zpomalím a zařadím se za kamión. Chyba lávky, podle autorů testu jsem měl zrychlit a kamión předjet zprava. A co kdybych to nestihnul, vzdálenost připojovacího pruhu zase nebyla na chabé animaci vůbec zřetelná, nebo co kdyby z levého pruhu se někdo v tutéž chvíli zařadil před kamión také? Podle mého selského rozumu je bezpečnější vjet za kamión s jistotou, že je za ním volno!

A ještě jeden postřeh. Porovnejte výpověď instruktora Patery - viz obrázky - o nájezdech na dálnici. (Připomínám, že to, že jeden z nich je bez připojovacího pruhu a jeden s připojovacím pruhem z testu vůbec nebylo patrné! O neviditelnosti stopky už řeč byla.)

Pan Patera píše:

1) obr.1 "Musím zastavit a dát přednost, protože auta na hlavní mohou svištět i 130 km/hod."

2) obr.3 "Připojovací pruh je k tomu, abych najel na dálnici vysokou rychlostí a plynule se zařadil. Jinak vytvářím kolizní situace."

Ano pane instruktore, přesně tak uvažovala většina diváků i při tom nájezdu prvním! O stopce a o tom, že tam žádný připojovací pruh není, se ale dozvěděli až v okamžiku pokračování vaší animační frašky, a kdy už na správnou odpověď bylo pozdě. Ve skutečnosti je samotná existence nájezdu na dálnici bez připojovacího pruhu velmi neobvyklým a hazardním řešením.

 

Udělat z národa idioty musel být záměr, jinak si to nedokážu vysvětlit

Stejné chyby podle vyhodnocení udělalo ¾národa. To mě uklidnilo minimálně v tom, že idiot nejsem sám, ale je nás drtivá většina anebo, což pokládám za pravděpodobnější, idioty z nás chtěli udělat záměrně autoři testu společně s Českou televizí. Nutno podotknout, že se jim to celkem povedlo.

Autor: Georgis Fasulis | pondělí 30.8.2010 10:37 | karma článku: 47,71 | přečteno: 35463x
  • Další články autora

Georgis Fasulis

Na Valašském Hrbu jsem chybět nesměl ani letos!

Na Valašském Hrbu jsem nechyběl od jeho prvního ročníku, vždy jsem absolvoval nejdelší 55 km trasu a logicky jsme nechtěl chybět ani na jeho 5. ročníku! Ale....

28.5.2017 v 15:47 | Karma: 16,45 | Přečteno: 986x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Běžel jsem Legendu - Jesenický maraton

Sportovní nadšenci z klubu 3THX ve spolupráci s Báječnými ženami v běhu organizují již 3. rokem dva nádherné horské běhy, květnový Valašský Hrb a srpnový Jesenický maraton, známý taktéž pod zkratkou YES.

21.8.2016 v 16:34 | Karma: 21,68 | Přečteno: 1261x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Dal jsem letošní Pražskou stovku, konečně!

„Chceš-li něco vyhrát, běhej stovku, chceš-li něco zažít, běhej maraton,“ řekl kdysi Emil Zátopek a já si dovolím doplnit: a chceš-li zážitek, na který jen tak nezapomeneš, přihlaš se na Olafovu Pražskou stovku!

8.12.2015 v 22:39 | Karma: 19,32 | Přečteno: 962x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Jesenický Maraton 2015 - nejkrásnější horský maraton

V sobotu 22.8.2015 jsem absolvoval již podruhé nádherný Jesenický maraton. Je to podle mne ten nejhezčí horský maraton u nás. Trasa totiž vede po téměř celém hřebenu Hrubého Jeseníku.

23.8.2015 v 18:30 | Karma: 16,94 | Přečteno: 1048x | Diskuse| Sport

Georgis Fasulis

Valašský Hrb 2015 aneb jak jsem odolal Sirénám a závod dokončil

Když jsem zde loni sepisoval report z Valašského Hrbu 2014, napsal jsem v závěru, že zkusím příští rok stihnout vyhlášení vítězů, které bylo vždy hodinu před limitem na nejdelší trať.

31.5.2015 v 20:22 | Karma: 15,78 | Přečteno: 1208x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 134
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6224x
Kdo jsem? Jsem jedna desetimilióntina této země - nic více, ale ani nic méně.